5 pomysłów na rozwój Twojej firmy – jaką drogę wybrać?

Czy doszedłeś już do etapu gdy Twoja firma ma się świetnie? Wszystko działa tak jak należy, osiągasz założone cele finansowe, działasz już jakiś czas w branży? A tu nagle przychodzi moment, kiedy czujesz się znudzony i masz wrażenie, że nic nowego się nie dzieje? Niby jesteś zadowolony, ale czujesz pewien niedosyt, wiesz że mógłbyś robić coś więcej, ale nie wiesz co. Przedstawiam więc 5 dróg rozwoju Twojej firmy i pomysły jak możesz wykorzystać drzemiący w niej potencjał. 

Droga nr 1 – nowe produkty i usługi.

Jestem zdania, że zawsze można sprzedawać jeszcze więcej produktów i usług, trzeba tylko mieć pomysł jak dobrać je odpowiednio do Twojej firmy. Możliwości jest na prawdę mnóstwo. Najlepiej poprosić o opinię kogoś z zewnątrz – takie świeże spojrzenie pozwoli odpowiedzieć na pytanie, co jeszcze mógłbym sprzedawać? Albo przeprowadzić krótką ankietę wśród klientów – co jeszcze chcieliby u mnie kupić? Często nie zdajemy sobie sprawy, jak ogromny potencjał drzemie w naszej firmie, a to może być klucz do dalszych sukcesów. Im bardziej nietypową usługę/produkt wprowadzisz, tym większa szansa, że może być na tyle unikalna, że przyjmie się, dając Tobie dodatkowe źródło dochodu.

– prowadzisz prywatne przedszkole, które wieczorami i w weekendy stoi puste – może czas pomyśleć o organizacji imprez dla dzieci – urodzin, bali okolicznościowych, itp.?

– prowadzisz firmę świadczącą usługi budowlane/ ogrodnicze – może warto część sprzętu przeznaczyć na odpłatny wynajem?

– prowadzisz bar/restauracje – może Twoi klienci będą zainteresowani kupnem produktów regionalnych?

– prowadzisz biuro rachunkowe – może warto zainteresować się pośrednictwem finansowym i zaproponować klientom np. kredyt na podatek lub leasing na koniec roku obrachunkowego?

To tylko niektóre z pomysłów – a te można wymyślić praktycznie do każdej działalności, trzeba tylko pomyśleć o naszym potencjale i jak go można wykorzystać.

 

Droga nr 2 – sprzedaż on-line.

Prowadzisz sklep stacjonarny? Może czas pomyśleć o sprzedaży przez Internet? Możesz wybrać dwie drogi – sprzedaż swoich produktów na aukcjach internetowych lub stworzyć własny sklep. Im bardziej niszowe i poszukiwane produkty sprzedajesz tym większa szansa na odniesienie sukcesu.
Ja mam swój sklep Internetowy i polecam taką formę sprzedaży bardziej niż aukcje. Omijasz płacenie prowizji, pilnowanie czasu zakończenia aukcji, masz wystawione wszystkie produkty, które aktualnie sprzedajesz. Koszt utworzenia takiego sklepu wcale nie jest wysoki. Zgadnij co ja sprzedaję w sklepie internetowym i zostaw komentarz:)

Droga nr 3 – sprzedaż stacjonarna.

Tutaj pomysł jest odwrotny – masz sklep internetowy, który cieszy się dużą rozpoznawalnością, może więc warto pomyśleć o sklepie stacjonarnym?
Słyszałeś o marce Warby Parker? To amerykańska firma sprzedająca okulary. Powstała w 2010 roku jako sklep internetowy, założona została przez grupę studentów z kapitałem 2.500 dolarów. Firma szybko się rozwinęła, osiągnęła ogromny i sukces i zbudowała własną sieć sprzedaży stacjonarnej.

Droga nr 4 – rozwój geograficzny.

Twoja firma odnosi sukces w jednym mieście? Może warto zastanowić się czy w mieście obok też miałaby klientów? A może przyjeżdżają do Ciebie klienci z jeszcze odleglejszych miejsc? Czy perspektywa podbijania kolejnych rynków nie wydaje się Tobie interesująca? Może warto otworzyć filię, zacząć budować sieć sklepów albo pomyśleć o własnej sieci franczyzowej?

Droga nr 5 – inna grupa docelowa.

Sprzedajesz produkty tylko dla mężczyzn? Może wprowadzisz produkty którymi będą zainteresowane także kobiety? A może odwrotnie – masz w swojej ofercie usługi tylko dla Pań – a może czas przygotować ofertę dla mężczyzn? Produkujesz tylko dla młodych – może masz pomysł aby zainteresować  seniorów?
Masz już pomysł na rozwój Twojej firmy? Podziel się nim koniecznie w komentarzu.
A z rzeczy bardziej przyziemnych – w zeszły weekend rozbito mi auto. Klasyczne wymuszenie pierwszeństwa. Dziś dostałam wycenę szkód i jestem załamana. Kosztorys jest tak żenująco zaniżony, że aż brak mi słów. Właśnie napisałam odwołanie i czuję, że na jednym się nie skończy. Na pewno napiszę na blogu jak sprawa się zakończy.

Jeśli podoba się Tobie ten wpis i chcesz być na bieżąco powiadamiany o najnowszych artykułach, zapisz się na mój newsletter – obiecuję żadnego spamu, tylko wartościowe teksty, a dla Ciebie prezent – 4 wzory biznesplanów do pobrania.

5 Komentarzy

  1. Beata 15 września 2014
    • Magda Grzegorczyk 15 września 2014
  2. Beata 16 września 2014
  3. magda 29 października 2014
    • Magda Grzegorczyk 29 października 2014

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *