Biznes na lato – 50 pomysłów do realizacji w miejscowści turystycznej

Czy wiesz, że w ciągu wakacji zjemy 137 mln litrów lodów, a statystyczny Polak na urlop w kraju wyda ok 1900 zł? Sezon wakacyjny jest czasem niezwykłym – ciepłe i dłuższe dni poprawiają nam humory na tyle, że jesteśmy skłonni na wakacyjne przyjemności wydać więcej niż zwykle. Jest to także doskonała okazja do zarobku – osoby przedsiębiorcze widzą w turystach bardzo dobre źródło zarobku.

Jeśli masz szczęście mieszkać w miejscowości w której przebywają turyści, to zestawienie 50 pomysłów na biznes na lato będzie dla Ciebie znakomitym źródłem inspiracji. Są to proste pomysły, a większość można zrealizować nawet nie mając dużego kapitału.

Biznes na lato – 50 pomysłów:

 

Zakwaterowanie

1. Pokoje do wynajęcia – nie musisz od razu budować hotelu, ani nawet pensjonatu, bo jeśli dysponujesz domem z wolnymi pokojami, to w czasie urlopu mogą one także przynosić dochód. Co więcej, możesz w miejscowości turystycznej kupić mieszkanie specjalnie pod wynajem w sezonie wakacyjnym lub nawet wynająć swoje własne mieszkanie gdy Ty wyjeżdżasz na urlop.

2. Pole namiotowe – wystarczy kawałek ziemi i dobra reklama. Można spróbować działać nawet nie mając pełnego węzła sanitarnego.

 

Wypożyczanie

O tym, że wypożyczalnie to dobry pomysł na biznes pisałam już wcześniej („Pożyczamy – zarabiamy. 20 pomysłów na wynajem”). Wypożyczalnia może okazać się znakomitym biznesem na lato. Co możemy pożyczać:

3. Rowery, kajaki i sprzęt sportowy– szczególnie, jeśli w okolicy znajdują się ścieżki rowerowe czy szlaki kajakowe. Ofertę warto poszerzyć o inny sprzęt sportowy, taki jak rakiety tenisowe, sprzęt do sportów wodnych, jeździectwa, nordicwalking czy wielu innych.
4. Leżaki/kosze plażowe – biznes typowo nadmorski
5. Koniki mechaniczne – w ostatnich latach to hit wśród atrakcji dla dzieci – są to pluszowe maskotki napędzane przez jeźdźca siłą nacisku na pedały.
6. Gokarty – takie napędzane na pedały
7. Skutery/quady
8. Przyczepy kempingowe

 

Wycieczki

9. Piesze wycieczki z przewodnikiem – jeśli znasz okolicę jak własną kieszeń, to dlaczego nie zaczniesz pokazywać jej turystom? Takiego przewodnika znacznie lepiej jest słuchać, niż kogoś, kto zna region tylko z książek. Przyda się też certyfikat przewodnika i znajomość języków obcych (bo dlaczego nie oprowadzać turystów zagranicznych?).
10. Meleks/pojazd – wycieczki napędzanym elektrycznie pojazdem są rozwinięciem działalności z punktu 9. A co powiesz na wycieczki innymi pojazdami? Mogą to być wyprawy autami rodem z PRL, pojazdami militarnymi czy typu buggy. Ważne, żeby się wyróżnić i przyciągnąć turystów.
11. Organizacja spływów kajakowych/wypraw rowerowych – w punkcie 3 mieliśmy wypożyczalnie rowerów i kajaków dla amatorów samodzielnego podróżowania. Można jednak organizować całe wyprawy zapewniając noclegi i transporty. Takie rozwiązanie ucieszy turystów, którzy lubią mieć wszystko zapewnione i nie muszą o nic się martwić.
12. Przejażdżki motorówką/jachtem – z wiadomych względów sprawdzi się tylko nad wodą 🙂
13. Transport busem – jeśli nie całe wycieczki to może regularne kursy busem między okolicznymi miejscowościami?

 

Gastronomia

14. Bar pizza/kebab – sprzedaż fast foodów w lokalu .
15. Bufet z domowymi obiadami
16. Przyczepa z hot-dogami – hot -dogi przyrządza się na tyle łatwo, że można je sprzedawać z małych przyczepek znanych z amerykańskich filmów.
17. Lody/gofry – jeśli bronią się smakiem, to w wakacje będą sprzedawać się zawsze.
18. Kolorowe jarmarki – mam tutaj na myśli watę cukrową, popcorn, kukurydzę w kolbach, cukierki, żelki, orzeszki w karmelu czy inne drobne przekąski.
19. Handel obwoźny artykułami spożywczymi – widziałam takie rozwiązania na wielu polach namiotowych czy w miejscach, gdzie do sklepu jest bardzo daleko. Wystarczy raz dziennie objechać pobliskie ośrodki. Wariacje na ten temat to sprzedaż obwoźna własnych wyrobów  (raz byłam na polu namiotowym gdzie pobliska gospodyni przywoziła jeszcze ciepłe ciasto drożdżowe – rozchodziło się błyskawicznie) czy całe kosze wiejskich produktów.

 

Atrakcje

20. Gry i loterie – rzucanie do celu, strzelanie z łuku i inne tego typu atrakcje. Do tego możemy dołączyć automaty typu bokser, kicker, strong-man, cymbergaje, itp. Trzeba tylko pamiętać, żeby loterie zgłaszać w urzędzie celnym.
21. Wystawy – ciekawe zbiory można przeznaczyć na wystawę, warto wcześniej pomyśleć co przyciągnie turystów – sztuka, przedmioty użytkowe, natura, zwierzęta czy jeszcze coś innego…
22. Escape Room – o grach typu Escape Room pisałam już wcześniej („Tajemniczy pokój – Escape Room„) i nadal uważam, że to ciekawy i całkiem dobry biznes. W sezonie sprawdzi się także w miejscowościach turystycznych – wystarczy dobrze wybrać temat przewodni.
23. Park zabaw – czyli wszystkiego rodzaju karuzele, trampoliny, parki linowe i inne tego typu atrakcje.
24. Kino 3D/4D/5D – inwestycja będzie już większa, ale w przypadku gorszej pogody na pewno na takie atrakcje będzie popyt.
25. Fotobudka/ pocztówka z własnym zdjęciem – kto by nie chciał pamiątkowego zdjęcia z ładnego miejsca? Wierzcie mi, że nad morzem takie budki są oblegane.
26. Sala zabaw – czy inne miejsce, gdzie rodzice mogą zostawić swoje dziecko na kilka godzin i spokojnie samodzielnie zwiedzać okolicę.
27. Obwoźne animacje dla dzieci – czyli to co wyżej, ale nie stacjonarnie a w ośrodkach na miejscu. Pensjonaty są chętne do organizowania czasu dla letników, dlaczego więc się nie dogadać i na przykład raz w tygodniu organizować odpłatnej zabawy dla dzieci na terenie ośrodka? Mając 7 dogadanych miejsc mamy zajęcie na każdy dzień tygodnia.
28. Wioski tematyczne – pisałam o tym pomyśle przy okazji postu „Biznes w małym mieście – to jest możliwe!„. Sami raczej nie damy rady stworzyć czegoś takiego, ale angażując okolicznych mieszkańców – dlaczego nie!
29. Warsztaty dla grup zorganizowanych – jeśli znasz się na czymś, to możesz tą wiedzę przekazywać innym. Obecnie szkolenia typu „zrób to sam” cieszą się największym powodzeniem wśród rodzin z dziećmi. Możesz więc próbować swoich sił organizując takie warsztaty jak: lepienie garnków, pieczenie chleba, wyrób mydeł i kosmetyków, tkanie, szycie, plenery malarskie i rzeźbiarskie, filcowanie, decoupage, wyrób biżuterii i jeszcze wiele, wiele innych. Ważne, żeby turysta mógł zabrać ze sobą własnoręcznie przygotowaną rzecz.
30. Paintbaal – organizacja potyczek na kulki z farbą lub w wariancie stacjonarnym strzelnicy laserowej.
31.  Minigolf/kort tenisowy – tutaj potrzebne będzie więcej miejsca.
32. Mini park wodny
33. Mini zoo
34. Nauka jazdy konnej
35. Organizacja szkoły przetrwania – jeśli wiesz, jak przetrwać w lesie, bez zapałek rozpalić ognisko czy złowić rybę za pomocą kija i sznurka to organizacja szkoły przetrwania może być strzałem w dziesiątkę.
36. Zajęcia sportowe – jeśli potrafisz, to możesz organizować zajęcia z nordic walking, tańca, jogi czy fitness na świeżym powietrzu.
37. Dmuchańce – zamki do skakania, zjeżdżalnie i inne dmuchane zabawki dla dzieci.
38. Ogród botaniczny/sprzedaż roślinek
39. Dyskoteka
40. Masaże pod chmurką – do tego zalicza się też smarowanie olejkiem do opalania 🙂
41. Maskotki reklamowe – takie, przy których robi się pamiątkowe zdjęcia. Praca może niezbyt wdzięczna w największych upałach, ale zawsze można do tego celu zatrudnić młodzież.

 

Handel

42. Sprzedaż pamiątek – wszystkie maskotki, figurki, pocztówki, mapy
43. Letnie ubrania – stroje kąpielowe, klapki, okulary przeciwsłoneczne a przy gorszej pogodzie parasole i płaszcze przeciwdeszczowe
44. Automaty wendingowe – z kawą, herbatą, przekąskami a także z drobnymi zabawkami.
45. Dewocjonalia – czy wiesz, Z badań Instytutu Statystyki Kościoła Katolickiego wynika, że co roku średnio 6 mln Polaków, czyli ok. 15 proc. ludności, wybiera się z pielgrzymką do wybranego miejsca kultu. Oznacza to, że turystyka religijna w Polsce jest jednym z najprężniej rozwijających się sektorów turystyki. Jeśli więc masz to szczęście, że w Twojej miejscowości znajduje się bazylika, piękny kościół, obiekt sakralny czy choćby święty obraz, możesz spróbować swoich sił w sprzedaży dewocjonaliów. Medaliki, różańce, obrazki – wszystko to powinno w takim miejscu sprzedawać się świetnie!

 

Inne

46. Parking – ptrzebny jest kawałek terenu, na którym można zorganizować parking strzeżony
47. Strona internetowa – strona z ogłoszeniami z Twojej miejscowości, spis firm gastronomicznych i noclegów, reklamy, itp
48. Serwis rowerowy
49. Hotel dla psów
50. Pielęgnacja terenów zielonych – usługa, którą możemy kierować dla właścicieli ośrodków turystycznych (raczej tych średnich – przy małych właściciele sami dbają o trawniki, przy dużych zatrudniają ogrodnika). Niezbędny jest własny sprzęt i pracowitość.

 

A Ty, masz jeszcze jakiś pomysł na letni biznes w miejscowości turystycznej? Jeśli tak, to podziel się nim w komentarzu.

26 Komentarzy

  1. Versus 24 maja 2016
    • Magda Grzegorczyk 24 maja 2016
  2. Chwilowkinateraz.pl 25 maja 2016
  3. Michał 27 maja 2016
  4. Rose 30 maja 2016
  5. Almer 6 czerwca 2016
  6. Zosia 18 lipca 2016
  7. Gosia 21 lipca 2016
  8. Asia 25 lipca 2016
  9. Alicja 25 lipca 2016
  10. Adam 31 sierpnia 2016
  11. Do przemyślenia 23 września 2016
  12. Gosia 21 listopada 2016
  13. Anastazja 21 grudnia 2016
  14. Bartek 24 stycznia 2017
  15. Hazard 6 marca 2017
  16. Ustka 8 marca 2017
  17. Sabina 13 marca 2017
  18. Jola 5 kwietnia 2017
  19. Adam 7 kwietnia 2017
  20. Scrum 24 maja 2017
  21. Marika 13 czerwca 2017
  22. Robert 5 lipca 2017
  23. Otylia 17 września 2017

Komentarze

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *